Sputnik France ліквідовано за рішенням суду. Агентство перезапустилося під назвою Sputnik Afrique

Sputnik France ліквідовано за рішенням суду. Агентство перезапустилося під назвою Sputnik Afrique

Sputnik France ліквідовано за рішенням суду. Агентство перезапустилося під назвою Sputnik Afrique

Агентство Sputnik France перезапустилося як Sputnik Afrique і тепер працюватиме на франкомовну аудиторію в Африці.

Про те, що кремлівське агентство Sputnik France ще 4 травня було «непомітно» визнано банкрутом, повідомило минулого тижня видання Le Monde. У четвер, 21 липня, цю інформацію агентству AFP офіційно підтвердив директор французького відділення Sputnik Володимир Морозов. Цього ж дня Sputnik France перезапустився як Sputnik Afrique і тепер працюватиме на франкомовну аудиторію в Африці.

Як з'ясували журналісти Le Monde після того, як на початку березня офіційні російські ЗМІ Sputnik France і RT France були заблоковані у Франції за рішенням Євросоюзу, «деякі шеф-редактори» намагалися знайти обхідні шляхи. Зокрема, в редакції обговорювалося створення телеграм-каналу під назвою «Важкі часи» (Fil à retordre). Однак французьким співробітникам дали зрозуміти, що “продовження не буде”.

28 лютого, через чотири дні після початку повномасштабного російського вторгнення в Україну, французька редакція Sputnik повідомила про блокування доступу до своїх сторінок у YouTube, Facebook і Instagram. «Вся команда Sputnik France залишається повністю мобілізованою, щоб продовжувати інформувати вас, у тому числі через Telegram», — говорилося в заяві агентства в Twitter, який тоді ще був доступний для Sputnik і RT. У цьому же повідомленні вказувалася адреса офіційного телеграм-каналу Sputnik France. Однак сьогодні цей канал (@sputnikfrance_officiel) більше не доступний.

«Каси спорожніли»

На тлі заборони офіційних російських ЗМІ в Європі співробітники Sputnik France, агентства з жорсткою пропагандистською лінією, розповіли Le Monde, що їм стали надходити загрози. Один із них на умовах анонімності сказав виданню, що йому та його колегам порадили не виходити з дому. Прощальної вечірки з нагоди закриття редакції в Sputnik France також вирішили не влаштовувати. Російське керівництво філії в особі Володимира Морозова та Наталії Новикової ніяк не коментувало ситуацію.

Цікаво:   Глава KNAB: Російський союз Латвії близький до втрати держфінансування

27 співробітників французької редакції Sputnik було звільнено в травні — після рішення суду про ліквідацію агентства. У березні їм ще виплатили зарплати, однак у квітні «каси спорожніли», і журналісти отримали належні їм гроші через AGS — систему гарантійних виплат, яка включається при банкрутстві підприємств.

Судові розгляди про ліквідацію Sputnik France можуть продовжитися до 2024 року, повідомляє AFP. Призначений судом ліквідатор компанії Крістоф Бассе заявив, що в агентства залишилися борги у розмірі 500 тисяч євро. За його словами, близько половини цієї суми залишилося у Росії. Спроби отримати гроші «поки що безуспішні».

При цьому журналісти Sputnik France анонімно скаржаться на різницю в поводженні з ними та з їхніми колегами з RT France — телеканала, який завжди мав більш «пригладжену» редакційну політику, орієнтовану на внутрішньофранцузьку повістку. Співробітники Sputnik задаються питанням, яким чином їхні колеги з RT продовжують отримувати фінансування — адже банківські перекази з Росії більше не працюють.

Цікаво:   Даугавпілс продовжить дбати про пам'ятники загиблим у Другій світовій війні

Незважаючи на санкції та блокування сайту, кремлівському телеканала вдається якось триматися на плаву і навіть будувати плани на вересень. Як пише Le Monde, восени в паризькій редакції RT сподіваються перезапустити випуски новин — правда, не можуть поки що знайти співробітників. Контент RT France залишається доступним у Франції та інших країнах ЄС лише за допомогою VPN. Матеріали RT також розповсюджує на своїх сторінках у соцмережах російське посольство у Франції: його облікові записи не були заблоковані. >

Курс на Африку

Одночасно з новиною про судову процедуру ліквідації Sputnik France стало відомо про те, що сайт агентства, який перестав оновлюватися чотири з половиною місяці тому, був перезапущений. Тепер він називається Sputnik Afrique і мовить на франкофонну Африку. Редакційна політика залишається незмінною: офіційна російська пропаганда («В Україні київські найманці втрачають бойовий дух») перемежується з клікбейтними заголовками («Російські ветеринари врятували білого ведмедя, у пащі якого застрягла консервна банка»).

«Така реорганізація відображає тенденцію на зміцнення російської зовнішньої політики в Африці», — зазначає французький дослідник кремлівських ЗМІ Максим Одине. Однак, за його словами, курс на Африку свідчить насамперед про стратегію виживання для французького сайту Sputnik, який після початку війни втратив свою аудиторію у Франції.

Росія офіційно оголосила про намір посилити медійну присутність на африканському континенті ще в жовтні 2019 року, під час саміту Росія-Африка. Тоді ж глава RT France Ксенія Федорова розповіла про плани телеканалу відкрити бюро у Північній Африці. З того часу у французької редакції RT з'явився власний кореспондент у Тунісі, але так і не з'явилося повноцінної редакції на континенті. партнерство з Maliactu, малийським сайтом з відкрито проросійською позицією. У RT France цю новину назвали «фейком».

Цікаво:   Цилевич про ставлення влади Латвії до російськомовних ЗМІ: "Ми стріляємо собі в ногу"

Як писало наприкінці березня видання Le Monde, на нараді 14 березня співробітники RT France задали питання про можливість релокації в Африку у разі відкриття бюро на континенті. Виразної відповіді на це питання вони не отримали.

Одночасно 22 липня агентство Bloomberg повідомило, що зараз RT готується до відкриття першого англомовного бюро в ПАР. Його очолить Пола Слієр, південноафриканська телеведуча, керівник близькосхідного бюро каналу. Спочатку в RT повідомляли про плани відкрити перший хаб на континенті в Найробі (Кенія), проте рішення розпочати з редакції в Йоганнесбурзі свідчить про відхилення від наміченого курсу. Про причини в RT воліли не поширюватися.

Як пише Bloomberg, поява першого бюро RT в Африці доповнить «скоординовану кампанію російських дипломатів у ЗМІ та соціальних мережах на континенті з протидії звинуваченням Європи та США в тому, що вторгнення Росії [в Україну] є необґрунтованим і веде до зростання світових цін на продовольство та паливо».

Оцените статью

Андрій Козлов, експерт та автор статей telebox.club.
Статті пише понад 15 років.

andreykozlov07@gmail.com

Sputnik France ліквідовано за рішенням суду. Агентство перезапустилося під назвою Sputnik Afrique
Жерар Депардьє різко засудив Путіна за вторгнення в Україну